14 marzo 2014
La historia de la fotografía no es muy larga, pero es extremadamente densa. Sumadas, brevedad y densidad, hacen que sea una materia casi impracticable […]
The history of photography is not very long, but it is extremely dense. Added, brevity and density, make it almost an impracticable matter. Must be added the difficulties […]
18 enero 2014
Desde la donación en 1990 de un dibujo de Rafael Alberti, La Universidad Pública de Navarra ha formado una interesante colección de obras artísticas de escultura, pintura […]
Since the donation in 1990 of a drawing by Rafael Alberti, the Public University of Navarre has formed an interesting collection of artistic works of Sculpture, Painting […]
15 enero 2014
Desde sus inicios, la fotografía se ha movido siempre en dos direcciones contrapuestas. Por una parte, acercando y dando a conocer lo lejano, y por otra, mostrando qué desconocido es lo que tenemos […]
ince its inception, photography has always moved in two opposite directions. On the one hand, approaching and making known the distant, and on the other, showing how unknown […]
20 diciembre 2013
¿Cuál es la distancia fotográfica para establecer con nuestro tema? ¿Hay alguna clave que nos permita determinarlo? Hablamos, obviamente, no solo de una distancia física […]
What is the photographic distance to establish with our theme? Are there any keys that can allow us to determine it? We speak, obviously, not only of a physical distance […]
15 septiembre 2013
El Centro de Fotografía Contemporánea de Bilbao (cfc) inauguró su sala de exposiciones con la muestra «Flores en el asfalto», con la participación de los autores […]
The Center for Contemporary Photography in Bilbao (cfc) opened its exhibition hall with the exhibition «Flowers on the asphalt», with the participation of the authors […]
13 septiembre 2013
The images of the series «Seventh Heaven» are taken around the photographer’s house, but the method and not the location makes these photographs the place where we can be […]
The images of the series «Seventh Heaven» are taken around the photographer’s house, but the method and not the location makes these photographs the place where we can be. […]
25 abril 2013
En la serie «Séptimo cielo» el uso del color introduce un cambio de registro. El paisaje se hace más esquivo y la duración parece acortarse. La serie representa «un intento de escrutar […]
In the series «Seventh Heaven» the use of color brings about a remarkable change of attitude. To a certain extent, the scenery becomes more elusive and the duration seems to be shorter […]
2 noviembre 2012
Con el argumento de la luz como eje he recorrido buena parte de la geografía española, para ver y sentir una serie de construcciones de Rafael Moneo. La propuesta de este trabajo […]
With the argument of the light as axis I have traveled a good part of the Spanish geography, to see and feel a series of constructions by Rafael Moneo. The proposal of this work […]
20 junio 2012
El tratamiento que ha recibido ese paisaje que podemos considerar urbano y cercano a un tiempo, ha experimentado cambios continuos que puede ser oportuno revisar […]
The treatment that has received this landscape urban and near at the same time, has undergone continuous changes ranging from the view through the Nièpce’s window and attention to details […]
12 junio 2012
En el marco de la exposición «Lugares en pérdida», esta mesa redonda se centró en las visiones personales de tres artistas en relación con ese concepto. Las fotografías de […]
Within the framework of the exhibition «Places in loss», this round table focused on the personal visions of three artists in relation to this concept. The photographs of […]